Kako da se otvorite za inovacije

Author
Srećko Šekeljić Ekspert za digitalni marketing i komunikacije

Inoviranje nije lak posao, što zna svako ko je pokušao da nešto uradi drugačije od drugih. Ali ipak jeste posao a ne trenutak prosvetljenja koji se na vas spušta onda kada to najmanje očekujete, pa onda brzo tražite priručnu salvetu na koju biste krejonom skicirali svoju ideju dok ne ispari u naletu svakodnevnice. Kao i […]

Inoviranje nije lak posao, što zna svako ko je pokušao da nešto uradi drugačije od drugih. Ali ipak jeste posao a ne trenutak prosvetljenja koji se na vas spušta onda kada to najmanje očekujete, pa onda brzo tražite priručnu salvetu na koju biste krejonom skicirali svoju ideju dok ne ispari u naletu svakodnevnice. Kao i svaki drugi posao, i inoviranje treba da počne od jasne namere i planiranja onoga što želite da uradite. Međutim za razliku od standardnog plana akcije, u ovom poduhvatu treba imati jak karakter i uzdržati se od prejudiciranja krajnjeg ishoda. Prosto, potrebno je biti otvoren za avanturu.

Dakle, hoćete da iznedrite inovacije u svom okruženju? Spremni ste da se menjate i čvrsti ste u nameri da vaša kompanija ili organizacija razvije proizvod ili uslugu po kojima ćete biti prepoznati ili čak ostati upamćeni?

Inovacija počinje izlaskom iz sobe

To je trenutak kada se inovator tipično zatvori u svoju kancelariju, radnu sobu ili drugu vrstu laboratorije ideja i počne da mozga o tome kako da identifikuje neki karakterističan problem u datoj branši i kako da iz njega destiluje neko nekarakteristično rešenje. Ovaj koncept takozvane zatvorene inovacije vladao je 20. vekom i svakako još uvek daje zanimljive rezultate. Međutim, povlačenje u udobnost svog radnog prostora sa sobom nosi jedno suštinsko ograničenje: ako želite nešto drugačije, morate prvo da napustite ono svakidašnje. Dakle, izađite iz svoje kancelarije i okružite se novim sagovornicima.

Nama u Societe Generale banci se ovaj pristup pokazao izuzetno značajnim, a jedna od taktika koje smo koristili zove se Open Innovation Challenge. Dobrovoljci iz raznih službi banke proveli su dinamičan vikend u ICT Hubu, raspoređeni u mešovite timove zajedno sa našim klijentima, preduzetnicima iz tehnoloških startapa i stručnjacima iz partnerskih kompanija. Svaki od 15 timova dobio je zadatak da pronađu rešenje za određene izazove sa kojima se suočavaju naši klijenti u odnosu sa bankom.

Bez konflikta nema kreacije

Izlaskom iz svog prepoznatljivog okruženja suočićete sa ljudima koji imaju drugačije nazore i ciljeve od vaših. A ako imate sreće, različite polazne osnove razmišljanja dovešće vas i vaše nove sagovornike do sukoba mišljenja. Možda će vam to izgledati kao gubljenje vremena, da svoj koncept u samom startu izložite sudu nekoga za koga verujete da će saseći njegove polazne osnove. Međutim, izlaganjem drugačijem načinu razmišljanja, vi zapravo pravite svoje prve korake ka nepoznatom, ka novom, ka mogućoj inovaciji.

Tags:
0 comments
Srećko Šekeljić Ekspert za digitalni marketing i komunikacije

Pre ulaska u korporativni svet, konsultovao i vodio preko 100 projektnih timova i organizacija u sprovođenju kampanja i razvoja odnosa sa lokalnom zajednicom. Upravljao je Fondom za inovacije na USAID-ovom programu Civil Society Advocacy Initiative, programom za mlade lidere Narodne kancelarije Predsednika Srbije, web inicijativama i nacionalnim kampanjama javnog zagovaranja.

Back to top